aktualności

STARY TEATR w ramach Krakowskich Reminiscencjach Teatralnych oraz 100% Kraków, Rimini Protokoll na Dużej Scenie (19,20/10/2013)

2013-10-07




Stary Teatr w ramach RMNSC.

Paw Królowej

15 / 10 / 2013 WT > 19:30 Nowa Scena
16 / 10 / 2013 ŚR  >  19:30 Nowa Scena

Bezceremonialne łączenie sacrum i profanum, szyderstwa i liryzmu tworzy niepowtarzalny styl Masłowskiej, która sama wykreowana została na celebrytkę. Nasycona bezlitosną ironią historia opowiedziana jest brawurowo, a rosnąca desperacja bohaterów budzi i śmiech, i przerażenie.

Tekst: Dorota Masłowska, Mateusz Pakuła
Reżyseria: Paweł Świątek


Być jak Steve Jobs

17 / 10 / 2013 CZW >  19:15 Scena Kameralna#Kolonia
18 / 10 / 2013 PT >  19:15 Scena Kameralna#Kolonia
19 / 10 / 2013 SB  > 19:15 Scena Kameralna#Kolonia

Być jak Steve Jobs nie jest teatralizowaną biografią niedawno zmarłego szefa i guru firmy Apple. To próba zmierzenia się z żywą historią polskiej transformacji ustrojowej i ekonomicznej. Spektakl jest równoległą historią polskich przemian oraz rozwoju kariery Jobsa. To podjęcie dyskusji na temat zmian, jakie zaszły w Polsce po 1989 roku, przedstawione z perspektywy różnych pokoleń – ludzi, którzy budowali polski turbokapitalizm, 40-latków, którzy kontestowali zmiany, a dziś sięgają po władzę; oraz pokolenia wychowanego w nowych realiach, otwarcie pytającego o błędy popełnione w procesie transformacji, sugerujące potrzebę rozliczeń i zmian.

W dramacie Michała Kmiecika, napisanym specjalnie dla Starego Teatru, pojawiają się wariacje na temat mniej lub bardziej znanych postaci polskiej transformacji, którym przyszło działać w sytuacji bez precedensu.

Urodzony w latach 90. autor, dla którego codzienność ustrojowej transformacji z PRL-u w III RP to prehistoria, dokonał czegoś w rodzaju „rekonstrukcji” ogarniętego chaosem i niepewnością klimatu tamtych lat na podstawie wspomnień uczestników wydarzeń, prasowych doniesień, podręczników historii najnowszej i zapisów Wikipedii. To jednak nie teatr faktu, a raczej fantasmagoryczny kabaret, w którym pod sklepieniem sceny fruwają dmuchane rekiny, grubą kreskę wciąga się jak kokainę, a komentarzem całości jest piosenka „Human Behaviour” Björk.

Tekst: Michał Kmiecik
Reżyseria: Marcin Liber


Król Edyp

17 / 10 / 2013 CZW > 21:15 Duża Scena#Sala Helena
18 / 10 / 2013 PT > 20:30 Duża Scena#Sala Helena
19 / 10 / 2013 SB > 20:30 Duża Scena#Sala Helena

Reżyseria: Jan Klata

Spektakl z wykorzystaniem muzyki Roberta Piernikowskiego inspirowany "Królem Edypem" Sofoklesa i Strawińskiego

sezon : swinarski

Biuro Obsługi Widzów: (pl. Szczepański 1)
czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-17.00 oraz w sobotę w godzinach 9.00-13.00; tel.
+48 12 422 40 40; e-mail: rezerwacja@stary.pl, www.stary.pl

Kasa - ul. Jagiellońska 1, tel. + 48 12 422 90 80

Kasa - ul. Starowiślna 21, tel. + 48 12 428 47 00

Kasy czynne od wtorku do soboty w godzinach 10:00-13:00 i 17:00-19:00 oraz 2 godziny przed spektaklem. W poniedziałki kasy nieczynne. W kasach przyjmujemy jedynie płatność GOTÓWKĄ.

><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><

100% KRAKÓW Rimini Protokoll

100% teatru
>< 100% mieszkańców >< 100% statystyki




19, 20 /10/ 2013 > Duża Scena (ul. Jagiellońska 1)


100% KRAKÓW to trwający kilka miesięcy artystyczny projekt, bezpośrednio angażujący lokalną społeczność w tworzenie wyjątkowego przedstawienia teatralnego. Punktem wyjścia do spektaklu są dane statystyczne dotyczące Krakowa. To na ich podstawie wybranych zostało stu mieszkańców, którzy razem stanowią statystyczną reprezentację miasta na scenie. Wybór uczestników przebiegał na zasadzie żywej relacji łańcuchowej – wskazana przez artystów pierwsza osoba zaprosiła do projektu kolejną, ta wybrała następną, i tak aż do uzyskania docelowej setki. Spektakl 100% KRAKÓW łączy obiektywny i subiektywny obraz miasta – na podstawie danych statystycznych i opinii uczestników powstał obraz miasta znanego i nieznanego zarazem!

Bazujący na lokalnych statystykach, przygotowany dla konkretnego miasta autorski projekt Rimini Protokoll realizowany był jak dotąd m.in. w Berlinie, Londynie, Atenach czy Melbourne. Niemieccy twórcy wykorzystują w swej teatralnej pracy techniki verbatimu i docudramy, rezygnując z iluzji i kreacji teatralnej na rzecz spotkania z człowiekiem – jego historią i życiem. Nie pracują z aktorami, ale amatorami, których nazywają „ekspertami dnia codziennego”. Teraz czas na Kraków!

Koncepcja: Rimini Protokoll (Helgard Haug/ Stefan Kaegi/ Daniel Wetzel)


Reżyseria: Daniel Wetzel


Dramaturgia, współreżyseria: Sebastian Brünger, Tomasz Jękot


Światło, wideo: Marc Jungreithmeier


Scenografia: Mascha Mazur, Marc Jungreitmeier


Koordynatorzy projektu: Aga Federowicz, Tomasz Jękot

Projekt Nowy teatr – nowy odbiorca. Rozwój międzyregionalnej sieci współpracy partnerskiej – przepływ doświadczeń – wymiana idei jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007–2013

Partnerem projektu jest Goethe-Institut


Biuro festiwalu - Krakowskie Reminiscencje Teatralne
CK Rotunda, ul. Oleandry 1, 30-060 KRAKÓW
tel. +48 12 633 61 60, 633 35 38
email:
info[at]rmnsc.pl
Biuro czynne od poniedziałku do piątku w godz. 09.00–17.00




Kup bilet online
copyright 2010-2014
Projekt i wykonanie serwisu aem